onsdag 15. desember 2010

15. desember

Eg og Trulte, hunden til mamma og pappa var ute og leika i snøen i går:

I Stortingets spørretime i dag tok debatten om sjukehus i Molde ei artig vending:

Høybråten: Aller først: En riktig god jul til statsministeren. Det er ikke min oppgave og heller ikke nødvendig å fortelle statsministeren hvorfor vi feirer jul. Men jeg må minne om at julen også handler om en ung familie som hadde problemer med å finne et trygt sted å føde i småbyen
Stoltenberg: Jeg er helt enig i at lokalsykehustilbudet og akutt og føde i Jerusalem for 2000 år siden helt sikkert var mangelfullt. Jeg tar ikke det fulle og hele ansvaret for det, men jeg tar derimot det fulle og hele ansvaret for fødetilbudet i Norge i 2010 og årene som følge
Høybråten:La meg først presisere at jeg har ingen kunnskap om fødetilbudet i Jerusalem for 2000 år siden. Men vi har en ganske god dokumentasjon på hvordan det sto til med fødetilbudet i Betlehem

Det er nok ei stund sidan Jens har sunge eit barn er født i Betlehem...


Dagens fun facts:
  • 37 - Keiser Nero vart fødd
  • 1263 - Kong Håkon Håkonsson døydde
  • 1890 - Sitting Bull døydde
  • 1899 - Noreg innførte det norske flagget som handels- og nasjonalflagg
  • 1939 - Tatt av vinden hadde premiere
  • 1966 - Walt Disney døydde
  • 1995 - Bosmandommen fall
  • 1996 - Det danske kvinnelandslaget i handball vann EM for første gang. I finalen vann dei over Noreg
  • 2008 - Anne-Cath. Vestly døydde

3 kommentarer:

  1. Ååå, finnes nesten ingen som viser glede så tydelig som en blid og fornøyd hund!!! =D Herlig!

    Og du; jeg er helt imponert over at du klarer å blogge hver dag! Godt jobba og det er kjempemoro å følge med! :)

    SvarSlett
  2. Ja, sant det! Trulte elsker å vere ute i snøen. Snømåking er favorittaktiviteten ;)

    Takk, nokre dagar har det vorte heilt på tampen, men so far, so good...

    SvarSlett
  3. Spreke Trulte :) Skal si det er mye snø hos dere da. Helt bart på denne delen av byen. :) Enn så lenge da... :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...